RAMAZAN’A ÖZEL SAĞLIKLI BESLENME ÖNERİLERİ

Başakşehir Kadın Aktivite Merkezi (BAKMER)’in düzenlediği seminerde konuşan Diyetisyen Büşra Sürücü, iftarda bir kâse çorba içtikten sonra beş-on dakika ara verip daha sonra ana yemeğe geçme tavsiyesinde bulundu.

Başakşehir Kadın Aktivite Merkezi tarafından Kayaşehir Kültür ve Yaşam Parkı’nda düzenlenen “İsrafsız Ramazan Sofraları” adlı seminerde, Ramazan ayında doğru ve sağlıklı beslenmenin püf noktaları anlatıldı. Diyetisyen Büşra Sürücü, iftarda tuzsuz ve yağsız yemeklerin tercih edilmesine dikkat çekerek, “Meyveleri ve tatlıları iftardan en az 2-3 saat sonra tüketmek gerekiyor” dedi. 

“Sahurda tuzlu ve yağlı besinlerden uzak durun” 

Sahurda özellikle tuzlu ve yağlı besinlerden tercih edilmemesi gerektiğinin altını çizen Diyetisyen Büşra Sürücü, “Tuz tüketimini artırdığımızda susuzluk çekeriz. Tuz, vücudumuzdaki suyu tutmuş oluyor ve böylelikle susama ihtiyacı hissediyoruz. O yüzden diyoruz ki, sahurda ne kadar tuz ve yağ tüketiminden uzak durursak gün içerisinde susama oranı da o kadar azalır” diye konuştu. 

“Protein içeriği yüksek besinler ile sahur yapın” 

Gün içerisinde 16 saat aç kalınacağını hatırlatan Sürücü, sahurun önemine vurgu yaptı: “Her şeyi yemekten ziyade sağlıklı ve kaliteli, protein içeriği yüksek, daha çok kahvaltı tarzında bir sahur yaparsak gün içerisindeki doygunluk miktarımızı daha da artırmış oluruz. Böylelikle daha rahat bir oruç geçiririz. Sahurda, özellikle iftardan kalan yiyeceklerden ziyade kahvaltı tarzı; yani peynir, yumurta, sağlıklı yağlar dediğimiz kuruyemişler ve aynı zamanda süt ürünleri içeren şeyleri tüketirsek bizim için daha verimli ve daha sağlıklı bir sahur yapmış oluruz.”

“Sahura kalkamayanlar tost yapabilir” 

Herhangi bir sebepten dolayı sahur yapamayacak kişilerin doyurucu bir tost yiyip yatarak orucu geçirebileceğini dile getiren Sürücü, sözlerine şöyle devam etti: “Sahura kalkmaya zorlanan kişiler iki dilim tam buğday ekmeğinin arasına birkaç dilim beyaz peynir, biraz domates, biraz da kekik gibi istediğiniz baharatları koyarak doyurucu bir bir tost yapabilirler. Yanına da kefir, süt gibi bir protein kaynağı eklersek çok daha sağlıklı bir öğün olur bizim için. Yumurta, kuruyemiş, domates, salatalık, biber ve yeşillikler yine tostun yanında tüketebileceğimiz besinlerden.” 

“Meyve ve tatlılar, iftardan 2 saat sonra” 

Uzun süreli açlıktan sonra iftarda yenilecek besinler konusunda da uyarıda bulunan Sürücü, şunları kaydetti: “16-18 saat süren bir açlık sonrasında ilk tüketeceğimiz besinler bizim için çok önemli. Açlığa bağlı olarak düşen kan şekeriyle birlikte şekeri yüksek besinlere saldırma isteği yaşıyoruz. Bunlardan ziyade su ya da hurmayla orucumuzu açtıktan sonra bir kâse çorba içip beş on dakika ara verdikten sonra ana yemeğe geçmeyi tavsiye ediyoruz. Bu beş-on dakikalık ara, doygunluk ve tokluk hissimizi artıracak ve böylelikle çok yemenin önüne geçmiş olacağız. Diğer yandan meyveleri ve tatlıları iftardan en az 2-3 saat sonra tüketmek gerekiyor.” 

“Ağız kuruluğu yaşayanlara rezene çayı” 

Ramazan ayında sadece aç kalınmadığını, aynı zamanda uzun süreli susuzluk da çekildiğini vurgulayan Büşra Sürücü, sözlerini şöyle tamamladı: “Susuzluk çekenler ve ağız kuruluğu yaşayanlara rezene çayı öneriyoruz. Sahurda içeceğiniz 1-2 fincan rezene çayı, ağız kuruluğuna iyi gelecektir. Öte yandan üzerine limon sıkılarak tüketilecek bir tutam taze nane de, ağız kokusunu önlemek için birebirdir.”

Diyetisyen Büşra Sürücü, ilgiyle takip edilen program sonunda katılımcıların konuyla ilgili sorularını cevapladı.

Yayınlanma Tarihi: 2 Mayıs 2019