İŞLENMİŞ GIDALAR VE FAST FOOD KANSER SEBEBİ!

Başakşehir Kadın Aktivite Merkezi’nde (BAKMER) 1-7 Nisan Kanser Haftası nedeniyle düzenlenen “Kanserle mücadele ve kanserden korunma yolları” seminerinde konuşan Medikal Onkolog Uzm. Dr. Vildan Kayku, işlenmiş gıdalar, boyalı ürünler, fast food tüketimi ve tuzlanmış yiyeceklerin kanser sebebi olduğunu söyledi.

Başakşehir Kadın Aktivite Merkezi’nde (BAKMER) Medikal Onkolog Uzm. Dr. Vildan Kayku’nun katılımıyla “Kanserle mücadele ve kanserden korunma yolları” semineri düzenlendi. Programda, modern çağın en tehlikeli hastalıklarının başında gelen kanserden uzak, sağlıklı bir yaşam için yapılması gerekenler ve hastalıkla mücadelede gelişen tıbbi yöntemleri masaya yatırıldı.

Sular Vadisi’ndeki BAKMER binasında düzenlenen seminere çok sayıda BAKMER üyesi kadın katıldı. 

"Alkol ve sigara riski artırıyor"

Alkol, sigara, hareketsiz yaşam, aşırı güneş ışını, solaryum, radyasyon, kimyasal maddeler, çevre kirliliği ve röntgen ışınlarına aşırı maruz kalma gibi faktörlerin kanserin başlıca nedenleri arasında olduğunu belirten Uzm. Dr. Vildan Kayku, şöyle konuştu: “Kansere sebep olan faktörlerin başında sigara ve tütün ürünleri geliyor. Sigara deyince sadece bildiğimiz sigara değil, nargile gibi her türlü tütün mamulü, akciğer kanseriyle direkt alakalı. Baş, boyun kanseri yapıyor ve yemek borusunda, midede, pankreasta, kalın bağırsaklarda, karaciğerde, idrar torbasında kanserlere yol açıyor. Alkol alındığında da yine kanser riski artıyor. Özellikle meme kanserini alkolün tetiklediğini biliyoruz.”

“Haftada 3 gün 10 bin adım yürünmeli”

Hareketsiz yaşamın ve fazla kiloların da kansere sebep olduğunu dile getiren Kayku, konuşmasını şöyle sürdürdü: “İşlenmiş gıdalar, boyalı ürünler, fast food tüketimi, tek yönlü beslenme, tuzlanmış yiyecekler, bunlar kanserle direkt ilişkili durumda. Yüksek kilo, obezite yine kanserle alakalı gösterilen başka bir durum. Fazla kilo iyi bir şey değil, kanser yapıyor. Hareketsiz yaşamın meme ve kalın bağırsak kanseri riskini artırdığını biliyoruz. Fiziksel aktiviteye sahip olmamız gerekiyor. Haftada en az 3 gün, 10 bin adım yürüyüş yapmamız lazım.” 

Dr. Kayku, seminer sonunda katılımcıların konuyla ilgili sorularını cevapladı.

Yayınlanma Tarihi: 3 Nisan 2019